جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ شنبه ۳ آذر


 
  • پیام به یادوارۀ شهدای گمنام جامعۀ اطلاعاتی استان اصفهان
  • درس اخلاق؛ انسان در قرآن، جلسۀ دوازدهم: انسان، حامل امانت الهی
  • پيام تسلیت در پى شهادت حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن نصرالله
  • پیام در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان
  • پيام تسلیت در پی حادثۀ اندوهبار معدن طبس
  • پيام تسلیت به مناسبت ارتحال حضرت آيت‌الله محفوظى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام خطاب به حضرت آیت‌الله العظمى شبيرى زنجانى«دامت‌بركاته‌الشّريف»
  • پیام به نشست نکوداشت علّامۀ مجلسی«قدّس‌سرّه‌الشّریف»
  • درس اخلاق؛ انسان در قرآن، جلسۀ یازدهم: هدف از خلقت انسان(5)

  • -->

    عنوان درس: در دعاهایمان از خداوند چه بخواهیم؟
    موضوع درس:
    شماره درس: 54
    تاريخ درس: ۱۳۸۲/۶/۱۳

    متن درس:

    بسم الله الرحمن الرحيم

    بحث اين چند هفته ما بحث ارزنده اي بود و هر چه دنبال كنيم جا دارد و آن بحث دعا و رازونياز با خدا به تناسب اينكه در آن دستورالعملي كه به پيغمبراكرم داده شده بود براي اينكه بار نبوت را به منزل برساند گفتم اين دستورالعمل براي اينكه ما بتوانيم خودسازي كنيم بتوانيم صفات رذيله را رفع بكنيم مؤثر است كمك به ما مي كند و ششم از اجزاي آن دستورالعمل دعا و رازونياز با خدا بود. (( و تبتل اليه تبتيلا )) راجع به دعا چند مطلب را بايد متذكر شويم كه بعضي از آن مطالب يادآوري شد بحث اول راجع به اصل دعا كه مهمترين چيزها افضل از همه عبادات است و بي حالي در دعا يأس از دعا بالاترين گناه است لذا همين طوري كه فطرت ما مي گويد بايد خدا، خدا، كرد ما بايد زبانمان، دلمان، با فطرتمان همسو، همگام باشد و در متن زندگي ما دعا رازونياز با خدا باشد مطلب ديگري كه درباره آن صحبت شد مراتب دعا بود كه فصل درباره اش صحبت كردم و خلاصه اين بود كه مرتبه اول از دعا همين لغ، لغه لسان ما كميل بخوانيم ما دعاي ابوحمزه بخوانيم ما خودمان با پروردگار عالم رازونياز داشته باشيم همين فوق العاده در زندگي تأثير دارد همين فوق العاده ثواب دارد تا برسد به آن جا كه آن مرتبه آخر به قول  قرآن تبتل يعني زبان بگويد دل با زبان همسو همگام باشد و در وقت دعا مكالمه با خدا باشد توجه به اين كه در محضر خداست و دارد با خدا صحبت مي كند رازونياز مي كند و بالاخره خود را بيابد در محضر خدا واز خدا چيز بخواهد خدا، خدا كند كه اگر اين مقام پيدا بشود حتما پروردگار عالم دعايش را مستجاب مي كند مطلب سوم درباره اين بود كه چرا دعاي ما مستجاب نمي شود؟ دو سه جلسه در اين باره صحبت كردم و فهميديم كه اگرمانع نباشد دعا حتما مستجاب است اما گناه ما گناه فردي گناه اجتماعي صفات رذيله ما نمي گذارد دعاها مستجاب بشود غذاي شبهناك چه برسد غذاي حرام نمي گذارد دعا مستجاب بشود والا اگر دل پاك باشد از غذاي حرام دل پاك باشد از صفات رذيله  و گوش و چشم و زبان واعضا وجوارح ما پاك باشد ازگناه حتما دعا مستجاب مي شود واما اين گناهان اجتماعي اين بي تفاوتي ما راجع به دين نمي گذارد دعا از خوبان مستجاب بشود چه رسد از بدان در اين فصل سوم هم يك مقداري صحبت كردم بحث امشب ما به بعد درباره اين است كه ما از خدا چه بخواهيم اولا: بايد توجه داشته باشيم كه خطاب شد به حضرت موسي نمك آشت را هم از من بخواه يعني چه جزئي چه كلي چه رابطه با دنيا چه رابطه با آخرت اين رابطه ما با خدا بايد وصل باشد اين بهترين اعمال است فطرت ما چنين مي گويد: قرآن، روايات چنين مي گويد و اين رابطه ما با خدا رفاقت ما با خدا چيز ارزنده اي است اما در حالي كه چنين است يك چيزهاي مهمي است در دعا كه اينها بايد فراموش نشود. معمولا 199 مردم از امورمهم غافلند براي خاطر اينكه گرفتار اين دنيا هستند براي اينكه درمصيبته هستند معمولا به فكر خودشان به فكر گرفتاريهايشان و بالاخره به فكر اين دنيايي كه اصلا، ابدا پيش خدا ارزش ندارد هستند و غفلت دارند از آن چه مهم است ما اگر بخواهيم ببينيم چي مهم است بايد برويم در دعاها بايد برويم در مفاتيح محدث قمي به قول حضرت امام اين كارخانه آدم سازي طرز دعا را از آن جا ياد بگيريد طرز دعا را از دعاي كميل اميرالمؤمنين علي (ع) بايد ياد گرفت از دعاي ابوحمزه ثمالي بايد ياد گرفت و بالاخره از اين دعاهاي فراواني كه در مفاتيح است از ائمه طاهرين عليهم السلام وارد شده است ما بايد الگو بگيريم سرمشق بگيريم طرز دعا را ازآنها ياد بگيريم در ميان دعاها چند چيز است خيلي مهم و اتفاقا ما آنها را فراموش كرديم. 1- دعا براي فرج مهدي روحي فداه دعا براي اينكه پروردگار عالم لطف كند به دست ما به رهبري مهدي روحي فداه پرچم اسلام روي كره زمين افراشته شود و همه چي در آن جا بروز و ظهور كند ما اگر گرفتاريم دراين دنيا بايد توجه به اين داشته باشيم وقتي كه آقا بيايد امنيت صد درصد عدالت اجتماعي صد درصد ما الان از ناامني ها اجتماعي ناامني هاي فرهنگي اقتصادي رنج مي بريم و قرآن مي فرمايد: يكي از بركات مهدي روح فداه آوردن امنيت، امنيت اجتماعي امنيت اقتصادي امنيت فرهنگي، امنيت سياسي است در هرچه بخواهيد امنيت است در زمان مهدي روحي فداه فقر نيست يك زندگي منهي فقر در زمان مهدي روح فداه فساد اخلاقي نيست يك دنيا عدالت اجتماعي يك دنيا تقوا يك دنيا تقدس به قول قرآن شريف در زمان مهدي دنيا زنده است الان دنيا مرده است قرآن مي فرمايد: اين دنياي مرده را مهدي روحي فداه زنده مي كند (( واشرقت الارض بنور ربها ))  به قول قرآن شريف اين دنيا الان ظلماني است چه ظلمتي، ظلمت كفر، ظلمت ظلم، ظلمت اختلاف طبقاتي ظلمت تبعيض ها ناروايي ها وبالاخره ظلمت فساد اخلاقي دنيا را گرفته است مهدي بيايد اين دنيا را زنده مي كند. (( ان الله يحي الارض بعد موتها )) دنيا را روشن مي كند همه اين ظلمت ها رفع مي شود (( و اشرقت الارض بنور ربها )) لذا ما دنيا بخواهيم مهدي روح فداه آخرت بخواهيم مهدي روح فداه يك زندگي صد درصد با امنيت با عدالت اجتماعي بخواهيم مهدي روح فداه لذا دعا براي فرج در زندگي ما شبانه روز ما خيلي بايد باشد صلواتها با عجل فرجهم بايد باشد در زمانهاي مقدس نظير ماه رجب، ماه شعبان، ماه رمضان، شب جمعه و بالاخره در زمانهاي مقدس در مكانهاي مقدس نظير مكه، مدينه، كربلا حرمهاي مطهرائمه طاهرين سره دعاهاي ما بايد فرج امام زمان باشد بايد دعا براي ظهور باشد امر به اندازه اي مهم است كه حضرت رضا سلام الله عليه مي فرمايد: اگر آقا بيايند من خادم آقا تا روز قيامت همين روايت را امام حسين (ع) هم دارد فرزندم مهدي بيايد من در خدمت او آن زمان زمان ظهور حكومت عدل حكومت ائمه طاهرين عليهم السلام اگر راستي انتظار فرج در شما زنده باشد اگر خدايي نكرده مرديد حتما امام زمان شما را زنده مي كند رجعتي كه ازاسرارشيعه است اين است كه آقا امام زمان يك مدت طولاني حكومت مي كند بعد از آن كه يك نامردي كه در روايات دارد زن ريش داري يك نامردي  يك نفوذي يك منافق ايشان را شهيد مي كند نوبت مي رسد به حكومت اميرالمؤمنين هزارها سال  اميرالمؤمنين حكومت مي كند حكومت بر دنيا حكومت عدل يك حكومت منهاي فقر يك حكومت منهاي تبعيض يك حكوت منهاي فساد اخلاقي و بالاخره يك حكومت سرتاسر دنيا امنيت بعدش امام حسين (ع)  چندين هزار سال حكومت مي كند ائمه طاهرين يكي پس از ديگري هزارها سال حكومت مي كند اين كه خدايا فرج آقا را نزديك  بكن يك چيز ساده ايي نيست كه ما فراموش كرديم شما از خوبانيد همين شما خوب شايد  هفته به هفته به ياد امام زمان به ياد آن حكومت به ياد اينكه من اگرمردم زنده شوم آن دعاي عهد آن دعاي عديله در زندگي شما نيست همه اش خدايا دنيايم را اصلاح كن اين غرضم را بده اين خانه را بده پسرم را زن بده دخترم را شوهر بده خوب،خوب است اما سره دعا مهمتر از همه قبل از همه چيز ظهور مهدي روحي فداه اين ظهور مهدي روح فداه به قول قرآن يعني دنيا زنده شود يعني دنياي پراز ظلم پراز ظلمت نوراني شود و انسان در آن جا زندگي كند در آن زندگي كه هرچه بخواهيد هست از نظر صنعت بالاترين مراتب علم حكومت  مي كند از نظر قدرت بالاترين قدرت ها حكومت مي كند از نظر تمكن بالاترين تمكن ها حكومت مي كند از نظر تقوا، از نظر عدالت بالاترين تقواها، بالاترين عدالت ها حكومت مي كند و ما بايد دعا اين طور بكنيم خدا ما از كارگردان هاي او خدا به دست ما به رهبري او و بالاخره خدا اگر موفق نباشم كه زنده باشم بميرم تو لطف كن امام زمان مرا زنده كند هزارها سال در حكومت آقا باشم اين يكي از دعاهاي مهم است كه ماها فراموش كرديم و من از همه شما تقاضا دارم اين دعاي فرج جدي مخصوصا وقتي كه حالي داشته باشيد. مقدم بر همه دعاهايتان باشد تا خدا لطف كند دعاهاي ديگر شما هم مستجاب بشود اين فرج ائمه طاهرين اين فقط امام زمان نيست همه ائمه طاهرين اينها خوشحالند منتظر بودند منتظرند كه نوبت حكومت اهل بيت برسد نوبت حكومت عترت برسد نوبت حكومت قرآن برسد اين بدست شيعه بدست شما بايد باشد بدست جوانها البته شيعه دعا جوانها مخصوصا خدايا: به دست ما به رهبري آقا اين حكومت عترت را هرچه زودتر تشكيل بده فرج آقا را نزديك كن من تقاضا دارم ازهمه شما زن و مرد كه اين دعا درزندگي اقلا شبانه روز چندين مرتبه مخصوصا درنمازشب تان مخصوصا بعد ازنمازوتعقيب تان مخصوصا تونمازوعجل فرجهم تان و بالاخره روزي هفت، هشت  ده مرتبه به ياد مهدي روح فداه تا كم كم عشق مهدي هم در دل شما رسوخ بكند از همين راههاست كه عشق مهدي در دل رسوخ مي كند از همين راههاست كه مي تواند كم كم يك رابطه كاملي با مهدي روحي فدا پيدا بشود اين مطلب اول، مطلب دوم كه باز خيلي مهم است در قرآن در دعاهاي ما روي آن پافشاري شده عاقبت به خيري ((اللهم الجعل عاقبة امرنا خيرا )) اين زياد در كلمات شما باشد با يك توجه خاصي اين جمله را بخوانيد سفارش شده است در غيبت كبري سفارش شده است در دوره آخرالزمان سفارش شده است در آن وقتي كه فساد دنيا را بگيرد راجع به اين عاقبت به خيري خيلي دعا كنيد براي خودتان براي زن و بچه تان مخصوصا براي نسل جوان براي جامعه اسلامي براي  جامعه تشيع اين دعا را زياد بخوانيد و معناي عاقبت به خيري سه تا معنا دارد هر سه خيلي مهم است اينكه بگوييد: (( اللهم الجعل عاقبة امرنا خيرا )) سه تا معنا دارد يك معنايش اين است كه خدايا من درآخركاردرپيري محتاج نباشم فلج نشوم احتياج به زن و بچه پيدا نكنم و بالاخره بتوانم سالم از اين دنيا بروم خيلي مهم است خدا نكند يك زني زيردست عروس بشود يك مردي زيردست پسر بشود معمولا اين جوري است كه ماها اگر بتوانيم خدمت بكنيم به بچه ها خدمت بكنيم به عروس و داماد ما مقربيم اما روزي كه محتاج آنها باشيم اول ذلت اول دربه دري ماست چه نيش ها در همان حال فلج بودن چه غرغرها چه نق نق ها مي رسد به آن جا كه آن پسر بگويد من نمي توانم اداره كنم تو دختر بكن آن دختر مي گويد من نمي توانم توان بخشي را براي اين گذاشتند او مي گويد نمي شود آبرويمان مي رود نمي گويد كه اين بيچاره مي گويد آبرويمان مي رود. و بالاخره روي دست اينها مانده دعا كنيد چنين نشود خيلي خوب است انسان هميشه زه و بچه، بچه ها داماد، عروس محتاج او باشند نه آن محتاج آنها باشد و اگر خدايي نكرده در پيري اين احتياج پيدا بشود يك ذلت است خيلي بد است يك مرگ تدريجي است و مزاحمت هم است حال قطع نظرازاين كه براي خودش يك مرگ تدريجي است مزاحمت عروس، مزاحمت داماد مزاحمت بچه ها و خيلي بد است انسان مزاحم ديگران باشد اين (( اللهم الجعل عاقبة امرنا خيرا )) يعني خدايا جوري بكن تا من در آخركار مزاحم ديگران نشوم احترامم محفوظ باشد ذليل نشوم، خوار نشوم و اين خيلي مهم است اما معناي دوم از اين خيلي مهمتر است (( اللهم الجعل عاقبة امرنا خيرا )) يعني خدايا : جوري نشود كه يك دفعه من دينم را از دست بدهم گرچه بسيار افرادي را سراغ داريم اينها مقدس بودند اينها سروكار با روحانيت داشتند اينها خمس مي دادند اينها نماز شب مي خواندند اما يك سخنراني از يك مردكي ناگهان يك شبهه اين شبهه  موجب شد از همه چيز سرد شد زياد هست مخصوصا جوانها و زمان ما، زمان ما كه بعضي از اساتيد دانشگاه لاابالي  در دين بعضي از دبيرها بعضي از مسئولين بي تفاوت بلكه بي دين اينها درصد اين هستند كه نسل جوان را به قول قرآن شريف هلاك بكنند و هلاكت نسل جوان به اين نيست كه جوان را قتل عام بكنند اينكه قرآن مي فرمايد: (( ليهلك الحرس و النسل )) معنايش اين نيست كه قتل عام بكنند نه معنايش اين است دين جوانها را مي گيرند رفته دانشگاه براي خاطر اينكه يك افتخار براي ديگران  يك امتياز براي وطن ناگهان از دانشگاه بيرون آمده و زمزمه دارد در تقدس ها در روحانيت اشكال دارد در حجاب اشكال دارد در نماز اشكال دارد. در مسجد و محراب اشكال دارد معلوم است اين [ ] يك دعاي كوچكي هست كه الحمد الله مشهورم هست اين دعا سفارش روي آن شده اسم آن را گذاشتند  دعاي غريق يعني آدم ها درد دوره آخرالزمان مثل كسي كه در  دريا مي خواهد غرق بشود چنين اند: سفارش شده اين دعا را بخوانيد براي اينكه دينشان حفظ بماند. (( بسم الله الرحمن الرحيم يا الله يا رحمن يا رحيم  يا مقلب القلوب ثبت قلوبنا علي دينك )) اي خدا،‌اي خدا، اي خدا دينم را حفظ كن هميشه بايد بخوانيم اما در اين زمان خيلي بايد بخوانيم سفارش شده زياد بخوانيم و معناي (( اللهم الجعل عاقبة امرنا خيرا )) يعني خدايا : يك وقت يك جرقه زده نشود و آتشي برافروخته شود دين من را  بسوزاند چه بسيار ديديم يك سخنراني از يك آدم لاابالي نشستن در يك جلسه و عليه  روحانيت صحبت شدن  عليه خمس صحبت شدن جلسه، جلسه مقدس ها اما اينكه خمس را چرا خودمان ندهيم چرا به فقر ندهيم چرا به مرجع   آخوند بدهيم همين يك شبهه براي اين يك آدم مقدس خمس بده را ناگهان بي دين مي كند ناگهان زير  پل همه چيز مي زند خوب معلوم است كسي كه زير پل روحانيت بزند مهدي روحي فداح فرموده است اين  كافر است امام صادق فرموده است اين كافر است امام صادق فرموده است (( من راد عليك كراد علينا و راد علينا كراد علي الله و هو في حد شرك البلاح العيظم )) آن كه آخوند رد كند آن كه ولايت فقيه و  مرجع رد كند آن كه روحانيت را رد كند اين ما را رد كرده است امام صادق مي فرمايد : ما را يعني اهل بيت را رد كرده است آن كه ما را رد كند خدا را رد كرده است آن كه خدا را رد كند اين شرك است اين كفر است من  از شما تقاضا دارم اين معناي دوم در گفتن (( اللهم الجعل عاقبة امرنا خيرا)) خيلي در نظر شما باشد و معناي  سوم يعني خدايا دم مرگ اگر اميرالمؤمنين علي (ع) نباشد واي به ما در آن موقع مولي اميرالمؤمنين مي آيد امر با اوست كه ما قبض روح شويم اگر رابطه ما با اميرالمؤمنين خوب باشد اگر مادسرمشق الگو از اميرالمؤمنين   گرفته باشيم اميرالمؤمنين ما را حفظ مي كند نمي گذارد شيطان مسلط بر سر ما بشود نمي گذارد آن چه مجسم  شده است مسلط بر سر ما باشد و بالاخره با تلطف مولي اميرالمؤمنين اين است از اين دنيا مي رويم اگر مولي اميرالمؤمنين ما را با خود نبرد لااقل رستگاريم اما اگرسروكاري با علي نداشته باشيم اگرالگو ازاميرالمؤمنين  نگرفته باشيم اگر مولي اميرالمؤمنين از دست ما عصباني باشد آن وقت مشكل است مشكل مخصوصا اينكه اين نمي خواهد از اين دنيا برود دنيا محبت در دنيا رسوخ در دلش كرده است از آن طرف هم مي بيند براي آخرت كار نكرده است اميرالمؤمنين هم با آن قهر است چون رابطه قطع است شيطان مسلط مي شود دنيا مسلط مي شود .  يك جمله اي حضرت امام رضوان الله تعالي عليه در حرفهاي اخلاقيشان بارها به ما متذكر مي شدند به ما مي گفتند حرف خيلي بالاست و آن حرف اين كه اگر دنيا دل ما را پر كرده باشد اگر پول پرستي رياست طلبي صفات رذيله رسوخ بر دل ما كرده باشد در وقت مرگ اميرالمؤمنين امر مي كند. براي منافق براي فاسق براي فاخر، براي مؤمن، براي كافر اميرالمؤمنين مي آيد به حارث حمدان مي فرمود كه يا حارحمدان من يمد ينني من مؤمن او منافق قبلا)) هر كه باشد خوب اميرالمؤمنين است اين اميرالمؤمنين را مي بيند، مي بيند اميرالمؤمنين امركرده جانش را بگيرعزرائيل اعوان عزرائيل مي خواهند جانش را بگيرند اين نمي خواهند وقتي نخواست به زور مي گيرند به اندازه اي هم مشكل است در روايات داريم مثل اينكه رگها را از بدنش بيرون بكشند آن وقت مي رود با بغض اميرالمؤمنين و بغض ملك مقرب خدا عزرائيل مي خواهد بماند آن ها به زور مي برند وقتي به زور  ببرند دشمن مي شود دشمن علي دشمن عزرائيل و واي به آن وقت و معناي (( اللهم اجعل عاقبة امرنا خيرا)) معناي سومش اين است مسلم از معناي اول از معناي دوم خيلي مهمتر است و در دعاهايمان بايد تو توسل هايمان بايد اين زياد باشد بايد بارها توسل به اميرالمؤمنين يا علي دم مرگ به فريادمان برس توسل به زهرا مخصوصا براي اينكه ما آسوده از اين دنيا برويم ما بتوانيم تشيع را ببريم اگر ما بتوانيم تشيع را ببريم كارمان آسان مي شود. مخصوصا در روز قيامت مورد شفاعت اهل بيت واقع مي شويم  و اما اگر نشود اين تشيع را برد كار خيلي  مشكل است و از كساني كه نمي توانند تشيع را ببرند نمي توانند مورد شفاعت اهل بيت واقع بشوند افرادي  كه نماز نمي خوانند يا كاهل در نمازند نماز اول وقت نمي خوانند سروكار با مسجد سروكار با روحانيت سروكار با منبر و محراب ندارد اين نمي تواند تشيع را ببرد مشكل است مشكل امام صادق سلام الله عليه دم مرگ همه  خويشان را جمع كردند يك جمله گفتند از دنيا رفتند فرمود:(( لاتتال شفاعتنا من استخف بالصلوة )) نائل به شفاعت ما نمي شود آن كسي كه نماز را سبك بشمارد يعني سروكار با مسجد نداشته باشد اول وقت مشغول كاسبي ال عياذ بالله اول وقت تو پاركها در سينماها اول وقت كه مسجد ها بايد پر باشد مسجد ها خلوت باشد امام صادق مي فرمايد: اين به شفاعت ما نمي رسد و معنايش اين است دم مرگ مولي اميرالمؤمنين بي اعتنايي مي كند شيطان كارخودش را مي كند اميرالمؤمنين آن كه بايد دست ما را بگيرد نمي گيرد ديگر خواه ناخواه آن محبت دنيا كار خودش را مي كند و من از همه شما تقاضا دارم اولا زمينه درست كنيد با اميرالمؤمنين با همه اهل بيت رابطه داشته باشيد رابطه محكم باشد رفاقت داشته باشيد تا دم مرگ آنها به فرياد برسند و اين (( اللهم الجعل عاقبة امرنا خيرا )) را زياد بگوييد هم معناي اول، هم معناي دوم مخصوصا معناي سوم در نظرتان باشد بحث ناقص است بايد در اين باره صحبت كنم اميدوارم كه بحث ها مفيد براي من براي شما باشد انشاءالله.

     

     

    چاپ دانلود فايل صوتي
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365