جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين


 
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»
  • پيام تسليت در پى حادثه تروريستى در شهر كرمان
  • اطّلاعیّه

  • -->

    پيام به نشست رونمایی از نرم‌افزار جامع نوزادی - 1/8/1393

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

    پيام به نشست رونمایی از نرم‌افزار جامع نوزادی خداوند بزرگ را سپاس می‌گوییم که در سایۀ الطاف و عنایات کریمانۀ او و به همّت جمعی از فرهیختگان و تلاش‌گران عرصه‌های حوزوی و دانشگاهی، یکی دیگر از محصولات شایستۀ تحسینِ مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزۀ علمیّۀ اصفهان تولید گردیده و اینک با حضور شما عزیزان، رونمایی می‌شود.

    مسألۀ سبک زندگی، یکی از موضوعات بنیانی و شایان توجّه و اهتمام فراوان است که ابعاد گوناگون آن، صرفاً در مسائل دینی اعمّ از اعتقادی و فقهی و اخلاقی، خلاصه نمی شود و تأثیرات پاره‌ای از امور همانند مسائل بهداشتی و درمانی بر ابعاد پیش گفته نیز در برخی از ادوار زندگی، باید مورد دقّت و توجّه باشد. بدین سبب در اولین بخش از مجموعۀ نرم‌افزار سبک زندگی که اختصاص به دوران بسیار مهمّ نوزادی و کودکی دارد، به این ابعاد نیز پرداخته شده و با هدایت و کمک متخصّصان و اهل فن، تلاش شده است تا محصولی متناسب با درک و حوصلۀ عموم مخاطبان به ویژه مادران که نقش کارساز و بسیار با اهمیّت آنان از پیش از تولّد آغاز و در دوران کودکی و نوجوانی، به اوجِ خود می‌رسد، تنظیم و تدوین و تولید گردد.

    سبک و آیین زندگی، موضوعی است که حیات دنیایی ما را سامان می‌دهد و در نتیجه، حیات اخروی را که به تعبیر بلند قرآن کریم، حیات حقیقی انسان است، تضمین و تأمین می‌نماید: «وَ ما هذِهِ الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوانُ لَوْ كانُوا يَعْلَمُون‏» و بدین سبب، عدم توجّه به چگونگی سبک زندگی ما را دام فریب بزرگ دنیا و زندگیِ این جهانی قرار خواهد داد و نتیجۀ شوم آن، فراموشی و تکذیب وعدۀ بی‌تغییرِ الهی به جهان آخرت و طغیان و گستاخی در برابر حضرت حق متعال خواهد بود: «يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَلا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَياةُ الدُّنْيا وَ لا يَغُرَّنَّكُمْ بِاللَّهِ الْغَرُور».

    بنابراین مسألۀ سبک زندگی، مسأله‌ای بسیار مهم و تأثیرگذار و دارای نقش اساسی در خاتمت و عاقبت انسان و دستیابی به حیات طیّبۀ حقیقیۀ اخرویّه است و راه سعادت و سلامت را باز می‌نماید و از این‌رو اهتمام و تلاش برای تبیین هرچه بهتر و بیشتر آن خصوصاً برای نسل تکامل‌خواه و حقیقت طلبِ جوان به زبان روز و با استفادۀ از ابزارهای نوین، کاری لازم و بسیار شایسته است.

    امید است مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزۀ علمیّۀ اصفهان با پیگیری و کوشش مضاعف، این مجموعۀ با اهمیّت را که اولین بخش آن اینک رونمایی و تقدیم می‌گردد، به خوبی و شایستگی به پایان رساند.

    لازم می‌دانم، از یکایک محقّقان و پژوهشگران گرامی که در اجراء و تنظیم این نرم‌افزار، نقش‌آفرینی کرده‌اند و از همۀ متصدّیان و مسئولان آن مرکز، و خصوصاً از مسئول گرامی آن جناب حجة‌الاسلام آقای حاج سید احمد سجّادی«دامت‌تأئیداته» قدردانی و تکریم نمایم و از خداوند سبحان، توفیقات روزافزون آنان را در خدمت به فرهنگِ متعالیِ قرآن و عترت مسألت نمایم. والسّلام‌علیکم ورحمة‌الله وبرکاته.

    حسین المظاهری

    28 / ذی‌الحجّه / 1435

    1 / آبان / 1393

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365