عنوان: علت محروميت عصر حاضر از وجود پيامبر و امام
سوال :

چرا امت‌های قبلی دائماً پیامبر از جانب خدا داشتند و امت آخر الزمان بیش از هزار سال است از فیض پیامبر الهی محروم بوده و ائمه معصومین(علیهم السلام) نیز که جانشین پیامبر بوده‌اند معمولاً محصور بوده‌اند و امام زمان نیز در غیبت کبری به سر می برند؟ آیا خداوند این امت را به حال خود رها کرده یا خلأ وجود پیامبر و امام معصوم (علیهم السلام) را به صورتی جبران نموده است ؟


پاسخ:

بسمه‌تعالي

پيامبران منقسم مي‌شوند به سه قسم:

يك دسته پيامبراني كه از همه مهمتر بوده اند و به آنان اولوالعزم گفته مي‌شود و آنها جهاني بوده‌اند و عدد انها خيلي كم است ـ نوح، ابراهيم، موسي، عيسي، محمدمصطفي(صلوات‌الله عليهم).

دسته دوم پيامبراني كه صاحب كتاب بوده‌اند و آنها 114 نفر هستند كه فعلاً جز قرآن شريف، كتاب‌هاي آنها به طور كلي از بين رفته است و تورات و انجيل كه در دست است، جمع شده‌ي علماء يهود و نصاري است، نه آن تورات و انجيل آسماني.

دسته سوم انبياء تبليغي كه همان كتاب‌ها و اديان آن پيامبران را تبليغ مي‌كرده‌اند و آنها تقريباً يكصد و بيست و چهار هزار نفر مي‌باشند.

وخداي متعال منت نهاد بر سر ملت حضرت محمد(صلي‌الله‌عليه‌وآله وسلم) و روحانيت را براي تبليغ دين قرار داد و در حقيقت آنها انبياي تبليغي در اين امت هستند و پيامبر گرامي تصريح فرموده است كه «علماء امتي افضل من انبیاء بني اسرائيل» و قرآن شريف در سوره توبه(آیه 122) واجب مؤكد نموده است كه بايد دسته‌ای از مردم مهيا شوند و تعلّم دين كنند تا به اين درجه رفيع برسند. و بعد از وجود قرآن كه «تبياناً لكل شيء» است و بعد از وجود روايات كه پايه براي تبليغ دين است، پيامبر تشريعي آمدن بيهوده است؛ لذا مسلمان مي‌گويد پيامبر خاتم الانبياء، قرآن كتاب آسماني تا روز قيامت و حافظ اين دين روحانيت بوده و هستند و الحمدلله تا امروز به خوبي ايفاء وظيفه نموده اند.